Oferujemy profesjonalną i bezpłatną pomoc psychologiczną i psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców/opiekunów. Wsparcie realizowane jest postaci spotkań indywidualnych oraz grupowych sesji wsparcia psychospołecznego. Zgłoszenie do ośrodka nie wymaga posiadania skierowania.

Oferta dla rodziców/opiekunów

Warunkiem wstępnym i koniecznym jest przesłanie do rejestracji uzupełnionego przez oboje rodziców kompletu zgód na objęcie wsparciem specjalistycznym oraz na dostęp do informacji dotyczących dziecka uzyskanych od innych instytucji.
Proces udzielania profesjonalnego wsparcia rozpoczynamy od kompleksowej diagnozy funkcjonowania psychospołecznego dziecka, a także jego rodziny.
Rodzina stanowi pierwsze środowisko rozwojowe i wychowawcze dziecka. Można uznać tę najmniejszą grupę społeczną za kolebkę osobowości, w której bliskie interakcje dziecka z matką, ojcem, rodzeństwem czy dziadkami są bodźcem do rozwijania podstawowych funkcji psychicznych i kształtowania struktury osobowości. (R. S. Covey, 7 nawyków szczęśliwej rodziny, Wydawnictwo REBIS, Poznań 2003).
Żeby jak najlepiej poznać warunki, w jakich rozwija się dziecko i móc określić możliwe źródła trudności dążymy do poznania rodziny poprzez wywiad środowiskowy przeprowadzany na wczesnym etapie z rodzicami dziecka.
Wywiad środowiskowy to rozmowa z rodzicami / opiekunami stanowiąca integralną, niezbędną część procesu diagnostycznego; wywiad przeprowadzany jest przez terapeutę środowiskowego osobiście lub telefonicznie. To bardzo ważna rozmowa, która pozwala nam na poznanie rodziny, jej potrzeb, oczekiwań słabych i mocnych stron, zasobów i trudności, z którymi się boryka. W czasie wywiadu terapeuta zada wiele pytań, ale prosimy o wyrozumiałość:) Naszym celem jest uzyskanie jak najpełniejszej informacji dotyczącej Waszego dziecka, jego stanu zdrowia od urodzenia, przebytych chorób, które mogły mieć wpływ na aktualne problemy, interesuje nas, jak przebiegała dotychczasowa edukacja przedszkolna i szkolna, jak kształtują się relacje w rodzinie, jak dziecko funkcjonuje w grupie rówieśniczej. Wywiad pozwala na ustalenie, czy Wasza rodzina może liczyć na wsparcie innych osób oraz instytucji, jeśli jest taka potrzeba.

Gorąco zachęcamy do wykorzystania czasu przeznaczonego na wywiad do zadawania pytań terapeucie środowiskowemu. Nasz specjalista jest doświadczonym pedagogiem i chętnie wysłucha, doradzi, pokieruje, pokaże możliwe rozwiązania, podpowie, udostępni materiały edukacyjne…W trakcie spotkania terapeuta udziela porad w zakresie problemów wychowawczych, konsekwencji i stawiania granic, komunikacji w rodzinie, dzięki czemu pomaga w zapobieganiu pogłębiania się problemu i wspiera wszystkich członków rodziny w drodze do uzyskania pozytywnych zmian w życiu.

Zatrudniony w Ośrodku terapeuta środowiskowy realizuje także wizyty domowe i środowiskowe.

Jeśli macie Państwo więcej pytań, piszcie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej o roli terapeuty środowiskowego w procesie powrotu do zdrowia przeczytacie także na naszej stronie internetowej
Diagnoza wymaga co najmniej 3 godzinnych spotkań z dzieckiem, ale w bardziej skomplikowanych przypadkach może potrwać dłużej. Terminy spotkań diagnostycznych są dopołudniowe z uwagi na fakt, że dziecko wtedy lepiej funkcjonuje, nie jest zmęczone i narażone na niekorzystne czynniki stresowe kumulujące się w ciągu dnia. Jeżeli, w związku z koniecznością zwolnienia dziecka z zajęć w przedszkolu lub szkole, potrzebujecie Państwo zaświadczenia, proszę zgłosić to w dniu wizyty terapeucie prowadzącemu spotkanie.

Diagnoza funkcjonowania psychospołecznego powstaje w oparciu o wywiad – rozmowę z dzieckiem i jego rodzicami, a w uzasadnionych przypadkach także w oparciu o badania kwestionariuszami diagnostycznymi (m.in. korzystamy z Baterii Kwestionariuszy Funkcjonowania Społecznego (B-KFS), czyli pierwszego w Polsce wielowymiarowego narzędzia do komplementarnej (pozytywnej i negatywnej) diagnozy funkcjonowania społecznego jednostki, wykorzystującego jednocześnie najnowsze podejście psychometryczne (IRT), gwarantujące najwyższą trafność i rzetelność).

Po zakończeniu procesu diagnostycznego specjalista przekazuje rodzicom / opiekunom informację zwrotną na temat rozpoznania, możliwych źródeł problemu oraz sposobów jego rozwiązania. Jeśli specyfika problemu wymaga zaangażowania dodatkowych specjalistów lub skierowania do innej adekwatnej formy wsparcia, również zostaniecie Państwo o tym poinformowani.
W oparciu o to, czego dowiemy się od Was i Waszego dziecka wspólnie opracujemy tzw. plan zdrowienia, czyli dokument, w którym określimy, co jest naszym celem do osiągnięcia, jak często i jak długo będziemy się spotykać, zaproponujemy konkretne metody pracy z dzieckiem oraz wsparcie dla Państwa, ustalimy, jakie organizacje i specjaliści mogą być naszymi sojusznikami i kogo doprosimy do współpracy (wychowawca, pedagog szkolny, pracownik socjalny, asystent rodziny, kurator, etc.). Po upływie czasu określonego w Planie Zdrowienia dokonujemy wspólnie ewaluacji poziomu osiągniętych rezultatów i decydujemy o zakończeniu lub przedłużeniu terapii.

Jeśli dla rozwiązania problemów dziecka wymagane jest podjęcie przez jego rodziców dodatkowych kroków, takich jak konsultacja lekarska lub psychologiczna, terapia par lub rodzinna, poradnictwo, liczymy na to, że Państwo odpowiedzialnie zaangażujecie się we wspólną realizację celu, jakim jest uzyskanie poprawy funkcjonowania Waszej rodziny.
Moim zdaniem w prawdziwej rodzinie nie chodzi o to, aby zawsze wszystko robić jak trzeba, tylko dać drugą szansę bliskim, jeśli nawalili. – Judi Picoult
Rodzicom i opiekunom naszych pacjentów proponujemy udział w zajęciach teoretyczno – praktycznych podnoszących umiejętności wychowawcze oraz poprawiających komunikację w rodzinie, co ma bezpośredni korzystny wpływ na prawidłowy rozwój dzieci, a rodzicom pozwala realizować także swoje potrzeby i spełniać się w różnych ważnych dla nich życiowo rolach.
Zajęcia organizowane są cyklicznie, średnio co 3-4 miesiące.
Jeden moduł to około 12 – 14 spotkań odbywających się co tydzień.
Poniżej prezentujemy tematy zajęć:
  • Wyzwania i potrzeby rozwojowe dzieci na różnych etapach rozwoju
  • Granice – jak skutecznie je stawiać i czemu to służy?
  • Granice – jak chronić swoje granice w relacjach z innymi i w jaki sposób nauczyć tego swoje dziecko?
  • Uzależnienia behawioralne – kiedy warto zgłosić się po pomoc?
  • Efektywna komunikacja z dziećmi
  • Model Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
  • Emocje – czym są, jak sobie z nimi radzić? Omówienie funkcji poszczególnych emocji
  • Emocje – jak wprowadzać dziecko w świat emocji? Jak rozmawiać z dziećmi o tym, co przeżywają? Na co zwracać szczególną uwagę – co może zaniepokoić?
  • Emocje – jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka? Sposoby rozładowania napięcia oraz opanowania zachowań agresywnych u dziecka
  • Jak wzmacniać poczucie własnej wartości oraz sprawczości u dziecka?
  • Ja jako rodzic – autorefleksja.
Zapisy na kolejne moduły przyjmujemy pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
„Fred goes net” jest programem profilaktyki selektywnej.
Adresatem programu są młode osoby w wieku 14-21 lat, które używają substancji psychoaktywnych w sposób okazjonalny lub szkodliwy. Program nie jest przeznaczony dla osób uzależnionych oraz używających takich substancji jak opiaty.
Program jest oparty na metodzie krótkiej interwencji profilaktycznej, prowadzony jest w formie warsztatów z wykorzystaniem metod i założeń dialogu motywującego.
Celem zajęć jest podniesienie wiedzy uczestników na temat szkodliwości używania substancji psychoaktywnych oraz zachęcenie ich do oceny indywidualnego ryzyka używania substancji psychoaktywnych oraz w efekcie do zmiany postaw i zachowania – ograniczenia używania substancji lub abstynencji.
Udział w programie poprzedza indywidualna rozmowa wstępna, która spełnia następujące cele:
  • przekazanie potencjalnemu uczestnikowi informacji na temat treści programu i obowiązujących zasad,
  • stwierdzenie czy program jest odpowiedni dla danej osoby,
  • zmotywowanie młodego człowieka do uczestnictwa w programie.
Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem specjalisty: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W naszym Ośrodku stawiamy na ścisłą współpracę między specjalistami i w razie potrzeby, kierujemy na konsultację z naszym psychodietetykiem.
Psychodietetyka jest dziedziną łączącą w sobie wiedzę z zakresu psychologii, żywienia i fizjologii człowieka.
Wspólnie z psychodietetykiem można pracować nad takimi obszarami jak:
– zmiana nawyków żywieniowych
– budowanie zdrowej relacji z jedzeniem
– edukacja żywieniowa
– psychoedukacja
Jeżeli potrzebujecie Państwo fachowej porady w zakresie prawidłowego żywienia rodziny, ustalenia diety adekwatnej do problemów zdrowotnych dziecka, jeśli niepokoi Was waga dziecka, jego nawyki żywieniowe, niezdrowe rytuały – bez wahania zgłoście to terapeucie prowadzącemu konsultacje Waszego dziecka. Zostaniecie pokierowani i zarejestrowani na wizytę do konsultanta z dziedziny psychodietetyki w naszym Ośrodku.

Harmonogram pracy zespołu terapeutycznego

Poniedziałek - Piątek 8:00 - 20:00

Harmonogram pracy zespołu terapeutycznego
Imię i nazwiskoPoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
Adamska Katarzyna-17:00 - 20:0015:00 - 20:00-
Fuksiewicz Paweł8:00 - 20:0013:00 - 20:0011:00 - 20:0010:00 - 20:008:00 - 16:00
Grzybowski Antoni8:00 - 20:00-8:00 - 20:00-8:00 - 20:00
Kania Małgorzata8:00 - 18:008:00 - 18:008:00 - 18:008:00 - 18:008:00 - 18:00
Ludwig Magdalena-8:00 - 10:0016:00 - 20:00--
Siwicka Sylwia-10:00 - 20:00-10:00 - 20:00-
Szuba Magdalena8:00 - 20:008:00 - 20:008:00 - 20:008:00 - 20:008:00 - 20:00
Walkowicz Małgorzata8:00 - 15:00-8:00 - 15:008:00 - 20:008:00 - 16:00
Wiktor Agnieszka9:00 - 10:00n16:00 - 20:0017:00 - 20:0015:00 - 20:00-16:00 - 20:00

Zespół terapeutyczny

Zespół pracuje pod superwizją Beaty Trzaski-Szuby

Zespół terapeutyczny

kierownik Ośrodka; pedagog resocjalizacyjny; specjalista zarządzania w jednostkach pomocy społecznej i ochronie zdrowia.
jestem psychologiem, specjalistą psychologii klinicznej, certyfikowanym specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyłem całościowe szkolenie z psychoterapii oraz kurs podstawowy z zakresu psychotraumatologii. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz z rodzinami.
jestem absolwentką psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, obecnie w trakcie całościowego szkolenia psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. na oddziałach klinicznych Szpitala Uniwersyteckiego, Szpitala im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie oraz placówkach specjalizujących się w socjoterapii dzieci i młodzieży w Bielsku – Białej. Prowadzę psychoterapię indywidualną dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych w podejściu psychodynamicznym, korzystam jednak także z wiedzy zaczerpniętej z innych orientacji teoretycznych.
ukończyłam psychologię na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Posiadam certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (certyfikat PTP nr 812). Jestem także certyfikowanym specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży.
Doświadczenie jako psychoterapeutka zdobywałam m. in. pracując w NZOZ „Dobrej Nadziei”, Ośrodku Terapii i Poradnictwa Rodzinnego prowadzonego przez Stowarzyszenie Dobrej Nadziei w Krakowie oraz Placówce Wsparcia Dziennego dla Dzieci w Niepołomicach „Przystań”. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Swoją pracę terapeutyczną poddaję regularnej superwizji.
Moim zdaniem w prawdziwej rodzinie nie chodzi o to, aby zawsze wszystko robić jak trzeba, tylko dać drugą szansę bliskim, jeśli nawalili. Zapisy na kolejne moduły przyjmujemy pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
jestem absolwentką psychologii na wydziale psychologii klinicznej Uniwersytetu SWPS, po ukończonym całościowym szkoleniu w zakresie psychoterapii psychoanalitycznej, posiadającą certyfikat PRIDE dla osób sprawujących pieczę zastępczą. W kręgu moich zainteresowań są dzieci, rodziny, pary borykające się z bezdzietnością, osoby przytłoczone codziennymi sprawami nie radzące sobie ze stresem i lękami, które niesie codzienność. Od ponad dwudziestu lat są mi bliskie losy dzieci, znam procedury adopcyjne, wiem z czym borykają się rodzice podejmujący najważniejsze decyzje w swoim życiu… Przez kilka lat prowadziłam pogotowie rodzinne sprawując pieczę zastępczą nad dziećmi zabranymi z rodzin dysfunkcyjnych. Widzę jakie problemy mają współczesne dzieci, co hamuje ich rozwój, co powoduje, że są smutne czy zagubione. W przyjaznej atmosferze, w zabawie, pracuję z dziećmi nad wyrażaniem emocji, towarzyszę im w rozwodzie rodziców, staram się załagodzić dziecięce traumy. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, lubiącą spacery po plaży i interesującą książkę.
jestem psychologiem, w trakcie szkolenia do certyfikatu psychoterapii atestowanego przez PTP. W Ośrodku zajmuję się pracą indywidualną z dziećmi i młodzieżą, ale prowadzę także warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i zajęcia w programie terapii i psychoedukacji skierowanym do dzieci i młodzieży nadmierne korzystających z Internetu/komputera, ich bliskich i rodzin.
Jestem psycholożką, absolwentką psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie w trakcie całościowego szkolenia przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty, organizowanego przez Fundację KONTEKST na Rzecz Rozwoju Psychoterapii i Terapii Rodzin. Doświadczenie zdobywałam podczas praktyk na Oddziale Dziennym Leczenia Zaburzeń Emocji i Nastroju w Klinice Psychiatrii Dorosłych CM UJ oraz współpracując z Fundacją Hearty wspierającą młodzież zagrożoną wykluczeniem społecznym. Na co dzień pracuję z dziećmi i młodzieżą w zakresie wsparcia psychologicznego, a także z dorosłymi – rozwijając ich kompetencje wychowawcze oraz umiejętności psychospołeczne.
jestem pedagogiem resocjalizacyjnym, absolwentką pedagogiki resocjalizacyjnej Wyższej Szkoły Filozoficzno – Pedagogicznej ‘IGNATIANUM” w Krakowie. Ukończyłam również studia podyplomowe Organizacja i Zarządzanie Oświatą na Akademii ‘IGNATIANUM” w Krakowie. Swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyłam w pracy w ośrodku socjoterapeutycznym i ośrodku wychowawczym dla dzieci i młodzieży. Pracowałam również jako streetworkerka w organizacji pozarządowej. Zdobyłam doświadczenie jako trener umiejętności psychospołecznych w Centrum Wsparcia Rodzin. Posiadam certyfikaty ukończenia szkoły i treningu Szkoły Mediacji, udziału w konferencji szkoleniowej z zaburzeń osobowości u dzieci i młodzieży oraz ukończenia kursu z rozwoju seksualnego dzieci i młodzieży.
jestem absolwentką Nauk o rodzinie ze specjalnością praca socjalna oraz psychodietetyka. Posiadam 13- letnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami, które zdobyłam w krakowskich organizacjach pozarządowych. Jestem realizatorką wielu projektów profilaktycznych m.in Fred goes net oraz Unplugged. Lubię aktywnie spędzać czas, uwielbiam narciarstwo, wszędzie gdzie mogę dojeżdżam rowerem. Interesuje się uważnością, siłą relacji według Jaspera Juula oraz pracą na rzecz społeczności lokalnych.

Ścieżka Pacjenta w poradni

Ścieżka Pacjenta w poradni
Ścieżka Pacjenta w poradni



AKTUALNOŚCI

Zapraszamy na spotkania grupowe rodziców w środy w godzinach wieczornych oraz grupę dla młodzieży we wtorki w godzinach wieczornych.
Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Katarzyna Pytko-Kiełkowska
Kierownik Ośopip

Ważne informacje

Zgłoszenia można dokonać osobiście w siedzibie Ośrodka przy ul. Młodej Polski 7 w Krakowie w godz. 08.00 do 20.00, telefonicznie pod nr 12 415 81 12 lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zgłoszenie zostaje przyjęte, kiedy otrzymamy od Państwa drogą mailową uzupełniony komplet dokumentów dostępnych do pobrania ze strony www. unimed-nzoz.pl (zakładka: Druki i wnioski) Rejestracja skontaktuje się z opiekunem dziecka proponując termin konsultacji u specjalisty.
Abyśmy mogli rozpocząć udzielanie świadczeń potrzebujemy Państwa pisemnej zgody na objęcie dziecka wsparciem specjalistycznym oraz współpracę ze środowiskiem.Oba formularze zgód dostępne są do pobrania TUTAJ: https://www.unimed-nzoz.pl/druki-i-wnioski/
Udzielamy profesjonalnego wsparcia dzieciom w wieku od 0 do 21 lat i ich rodzinom.
Tak, założeniem naszego ośrodka jest aktywizowanie zasobów, które tkwią w najbliższym środowisku naszych pacjentów, aby – gdy pojawi się kryzys psychiczny – w pierwszej kolejności najbliższe im osoby lub przedstawiciele instytucji uczestniczących w ich życiu, np. szkoły, służyły wsparciem i pomocą.
Rodziców i opiekunów angażujemy w plan zdrowienia dziecka m.in. poprzez udział w sesjach wsparcia psychospołecznego, uczestnictwo w zajęciach Szkoły dla Rodziców oraz psychoedukację i poradnictwo terapeuty środowiskowego. Współpracujemy z pedagogami i psychologami szkolnymi, asystentami rodziny, kuratorami, jeśli jest taka potrzeba ze strony rodziny.
Ośrodek z założenia realizuje wsparcie o charakterze krótkoterminowym, tj do 12 – 15 spotkań. O długości terapii decyduje zespół terapeutyczny podczas cotygodniowych zebrań klinicznych. Przedłużenie procesu wymaga dokonania okresowej ewaluacji sporządzanej w obecności rodziców przez psychologa i terapeutę środowiskowego.
Kontakt z rodziną rozpoczynamy od wstępnej konsultacji prowadzonej przez terapeutę środowiskowego w celu zebrania informacji na temat funkcjonowania psychospołęcznego dziecka. Równocześnie w proces diagnozy włącza się psycholog. Po 3 sesjach diagnozy i zbierania wywiadu w zespole decydujemy o możliwościach udzielenia wsparcia w sytuacji danej rodziny. Śpotkania z członkami rodziny odbywają się zarówno na terenie ośrodka jak i w miejscu zamieszkania.
W zależności od charakteru i złożoności problemu formułujemy tzw. Plan zdrowienia, w ramach którego proponujemy m.in. psychoterapię indywidualną, konsultacje rodzinne, poradnictwo, sesje wsparcia psychospołęcznego, terapię grupową, w tym np. udział w zajęciach podnoszących kompetencje rodzicielskie, grupie dla młodzieży, poradnictwie w zakresie psychodietetyki, profilaktyki uzależnień i zachowań ryzykownych, treningu umiejętności psychospołecznych.
Terapeuty środowiskowy udziela wsparcie pacjentowi/podopiecznemu, jego rodzinie oraz społeczności lokalnej. Zadaniem terapeuty środowiskowego jest:
– prowadzenie działań profilaktycznych i mających na celu wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka,
– współudział w procesie diagnostyczno-terapeutycznym zaburzeń psychicznych poprzez uczestnictwo w planowaniu i realizacji terapii w wymiarze indywidualnym i społecznym, prowadzenie stałej oceny jej postępów oraz wybór adekwatnych oddziaływań medycznych i psychospołecznych,
– prowadzenie konsultacji rodzinnych i instytucjonalno-rodzinnych dotyczących problemów zdrowia psychicznego dziecka lub nastolatka,
– prowadzenie edukacji rodziców i wychowawców rozwijającej ich umiejętności dobrego kontaktu z dzieckiem i mających, na celu umacnianie więzi emocjonalnej i wprowadzanie w normy społeczne,
– prowadzenie edukacji i socjoterapii adresowanej do dzieci i młodzieży rozwijającej kompetencje społeczne,
– wspieranie rodziny i środowiska wychowawczego we wspomaganiu rozwoju dziecka z problemami zdrowia psychicznymi,
– prowadzenie interwencji środowiskowych dotyczących pacjenta, jego rodziny oraz szerzej rozumianej społeczności lokalnej, integracja i koordynacja dostępności oddziaływań różnych placówek i specjalistów,
– zapewnienie dostępu i efektywnego wykorzystania świadczeń oferowanych przez system ochrony zdrowia, edukacji i pomocy społecznej,
– przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży zagrożonych rozwojem zaburzeń psychicznych.
Spotkania odbywają się zazwyczaj co tydzień i trwają godzinę (sesje indywidualne) lub dwie godziny (sesje z udziałem więcej niż jednego świadczeniobiorcy).
Na pierwsze spotkania diagnostyczne dziecko musi zgłosić się z rodzicem / opiekunem. W późniejszym czasie rodzic może zdecydować o samodzielnym zgłaszaniu się dziecka na sesje do ośrodka. W tym celu musi przedłozyć terapeucie pisemne oświadczenie zawierajace informację, że ponosi pełną odpowiedzialność za dziecko w czasie obejmującym dotarcie i powrót ze spotkania terapeutycznego.
Tak. Jednocześnie informujemy, że w Polsce w związku z reformą psychiatrii dzieci i młodzieży,praca ośrodków ma być oparta przede wszystkim na realizacji świadczeń w środowisku, zalecany jest wybór ośrodka jak najbliżej miejsca zamieszkania. Pod numerem małopolskiej infolinii NFZ 800 007 797 oraz na stronie https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/informacje-o-swiadczeniach/ochrony-zdrowia-psychicznego-dzieci-i-mlodziezy/ uzyskacie Państwo wyczerpujące informacje o placówkach zlokalizowanych na terenie Małopolski oferujacych bezpłatną pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży.
Każdorazowo nieobecność dziecka należy zgłosić na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jednocześnie informujemy, że, z uwagi na dużą liczbę osób oczekujacych na udzielenie pomocy, niezgłoszenie nieobecności skutkuje zablokowaniem terminu i zaproponowaniem go kolejnemu oczekującemu pacjentowi.
Prosimy o kontakt na adres rejestracji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Korespondecja jest bezzwłocznie przekazywana właściwemu terapeucie prowadzącemu dziecko.
Thttps://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/informacje-o-swiadczeniach/ochrony-zdrowia-psychicznego-dzieci-i-mlodziezy/
“Powiedz co czujesz. Zdemaskuj emocje” to kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia, której celem jest zwrócenie uwagi na problemy psychiczne dzieci i młodzieży. Kampania promuje specjalną infolinię 800 12 12 12 oferującą doraźne wsparcie psychologiczne dzieciom i młodzieży, a także ich rodzicom i opiekunom. Numer działa przez całą dobę, a połączenie z nim jest bezpłatne. Młodzi ludzie, którzy od zwykłej rozmowy telefonicznej wolą komunikator, mogą skorzystać z chatu dostępnego na stronie internetowej Rzecznika Praw Dziecka link.

Back to top